آیا شبکه خبر ۲ صدا و سیما هک شد؟ + فیلم «عیسی بخشی» آخرین بازمانده بخشی‌های کرمانج خراسان شمالی درگذشت + علت فوت صداوسیما یکی از بهترین‌هایش را از دست داد فیلم‌‌های سینمایی امروز تلویزیون (جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) «لالایی» در شبکه نمایش خانگی | عمو پورنگ بازیگر شد سریال جدید «رخنه» درباره امنیتی‌ترین عملیات نفوذ + زمان پخش ماجرای عجیب آهنگ «تنهاترین عاشق» که به نام فریدون فروغی دست‌به‌دست می‌شود! + فیلم چرا تکرار «پایتخت ۶» پخش نمی‌شود؟ روایت پردیس پورعابدینی از سکانس ملاقات شرعی با شهاب حسینی در «گناه فرشته» + فیلم برگزاری گردهمایی کارشناسان روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور در مشهد مقدس بازیگر فیلم سینمایی «اخراجی‌ها ۲»: روش تدریس تام‌کروز در «تاپ‌گان» متعلق به یک خلبان ایرانی است خانه انیمیشن UP در دنیای واقعی + فیلم و عکس معاون وزیر فرهنگ: سابقه ایران و عراق در حوزه فرهنگ و ارتباطات درخشان است درباره زنده یاد حسن حامد، نمایشنامه نویس و کارگردان فقید مشهدی| خاموشی در اوج درخشش کاش سریال بود! | درباره «مست عشق»، فیلم مهم حسن فتحی بازدید هیأت رسانه‌ای ایران از مؤسسه العلمین عراق + تصاویر ویژه‌برنامه «کوی محبت» در شب شهادت امام جعفر صادق (ع) + زمان پخش فیلم‌های سینمایی تلویزیون برای تعطیلات آخر هفته (۱۳، ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + زمان پخش و خلاصه داستان تعطیلی سینما‌های مشهد به مناسبت شهادت امام‌جعفر‌صادق‌(ع)
سرخط خبرها

نگاهی به آثار سینمایی که قرار است پاییز امسال بر پرده سینما‌های کشور دیده شوند | جان بخشی مشهدی‌ها به سینمای کشور

  • کد خبر: ۱۸۲۳۴۶
  • ۱۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۷
نگاهی به آثار سینمایی که قرار است پاییز امسال بر پرده سینما‌های کشور دیده شوند | جان بخشی مشهدی‌ها به سینمای کشور
سینما‌های کشور هم زمان با پایان ایام صفر و آغاز فصل پاییز، آثار جدیدی را روی پرده خواهند برد؛ آثاری که می‌توانند با همراه کردن تعداد بیشتری از مخاطبان، جانی دوباره به سینما‌ها ببخشند.

شکیبا افخمی راد | شهرآرانیوز؛ رضا عطاران، هنرمند مشهدی، و پژمان جمشیدی که جزو پرفروش‌ترین بازیگران سینما در سال‌های اخیر محسوب می‌شوند، هرکدام با دو اثر، در راه اکران پاییزی هستند.

آخرین فیلمی که از رضا عطاران روی پرده رفت، «انفرادی» بود که با استقبال خوب تماشاگران روبه رو شد. در کنار عطاران، رضا کیانیان و حامد بهداد، دیگر بازیگران مشهدی، هم آثاری را آماده اکران دارند که پیش بینی می‌شود در پاییز امسال روی پرده بروند.
ما در گزارش پیش رو به معرفی ۱۰ فیلمی پرداخته ایم که با اکران خود در آغاز شش ماه دوم سال می‌توانند به فروش بیشتر گیشه کمک کنند.

بازگشت عطاران به سینما‌ها با فیلمی اجتماعی

رضا عطاران، بازیگر مشهدی سینما و تلویزیون که ثابت کرده هم در نقش‌های جدی و هم در نقش‌های کمدی موفق است، با فیلم «روشن» به کارگردانی سیدروح ا... حجازی راهی سینما‌ها می‌شود. این فیلم که اولین بار در سی ونهمین دوره جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد را برای عطاران به همراه داشت، به این دلیل که بعد از اکران در جشنواره با حواشی روبه رو شد، نتوانست تا مدت‌ها مجوز اکران بگیرد.

اما سرانجام در ماه‌های گذشته پروانه نمایش آن صادر شد تا به گفته کارگردانش پس از پایان تابستان در ایران و برخی کشور‌های اروپایی و آمریکایی به نمایش درآید. «روشن» یک فیلم اجتماعی متفاوت در کارنامه کاری رضا عطاران محسوب می‌شود؛ فیلمی کاراکترمحور که داستان یک مرد میان سال عاشق بازیگری را روایت می‌کند. سیامک انصاری و سارا بهرامی از دیگر بازیگران این فیلم هستند.

اکران اولین ساخته سینماگر مشهدی

فیلم سینمایی «گیجگاه»، اولین ساخته عادل تبریزی، سینماگر مشهدی، بعد از فیلم «بی مادر» راهی پرده سینما‌ها می‌شود. این اثر که اولین بار در سی ونهمین دوره جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد، فضایی متفاوت از کمدی‌ها مرسوم سینمای ایران دارد، باوجوداین اکرانش در جشنواره با استقبال خوب مخاطبان روبه رو شد.

حامد بهداد، هنرمند مشهدی، بازیگر اصلی فیلم عادل تبریزی است. در کنار او هنرمندان دیگری، چون جمشید هاشم پور، باران کوثری، سروش صحت، فرهاد آئیش، بهرنگ علوی، امیرحسین رستمی و بیژن بنفشه خواه هم به ایفای نقش پرداخته اند. در فیلم «گیجگاه» که داستانش در دهه ۷۰‌ می‌گذرد، از عنصر نوستالژی برای درگیر کردن احساسات تماشاگران استفاده شده است؛ عنصری که در سال‌های اخیر عامل موفقیت فیلم‌های مختلفی از جمله «نهنگ عنبر» بوده است.

مسعود اطیابی «هتل» را آماده نمایش می‌کند

پژمان جمشیدی و محسن کیایی که در فیلم‌های کمدی «دینامیت» و «لونه زنبور» با یکدیگر هم بازی بوده اند، با اثر کمدی دیگری به نام «هتل» راهی سینما‌ها می‌شوند. در کنار آن‌ها بازیگران دیگری، چون ریما رامین فر، صدف اسپهبدی، مه لقا باقری و غلامرضا نیکخواه نیز به نقش آفرینی پرداخته اند.

مسعود اطیابی که در کارنامه کاری اش ساخت فیلم‌های پرفروشی، چون «تگزاس»، «دینامیت»، «انفرادی» و «بخارست» دیده می‌شود، کارگردانی «هتل» را برعهده دارد. او در سال‌های گذشته ثابت کرده که رگ خواب مخاطب را بلد است، اما باید دید می‌تواند مسیر موفقیت آثارش را با «هتل» ادامه دهد و فیلم پرفروش دیگری به کارنامه خود اضافه کند. جدیدترین ساخته اطیابی قصه یک هتل پرماجرا را پس از ورود دو مرد و چهار زن ناخوانده روایت می‌کند. این فیلم با دریافت پروانه نمایش از هفتم مهر در سینما‌های سراسر کشور اکران خواهد شد.

درام اجتماعی «زنبور کارگر» در سینما‌ها

قرارداد سرگروهی فیلم سینمایی «زنبور کارگر» به تهیه کنندگی و کارگردانی افشین صادقی و نویسندگی سعید نعمت ا...، هفته پیش در شورای صنفی نمایش ثبت شد؛ ازاین رو انتظار می‌رود این فیلم از اواخر شهریور اکرانش را در سینما‌های کشور آغاز کند. «زنبور کارگر» یک فیلم اجتماعی با چاشنی طنز تلخ است و در خلاصه داستان آن آمده است: «بیوک که سال‌ها پیش زنش را به دلیل اهمال پزشکی از دست داده است، در نزاعی کشته می‌شود. حالا دختر او درصدد قصاص قاتل است.» شبنم مقدمی، سعید آقاخانی، حسین مهری، علیرضا آراد و مارال فرجاد از جمله بازیگرانی هستند که در این درام اجتماعی حضور دارند. این اثر بعد از «حوالی اتوبان» و «طاووس‌های بی پر»، سومین فیلم سینمایی سعید نعمت ا... در مقام نویسنده به شمار می‌رود.

اکران کمدی فانتزی «هولیا»

کمدی فانتزی «هولیا» به کارگردانی مرتضی آتش زمزم با ثبت قرارداد اکرانش بعد از فیلم «کوچه ژاپنی ها» روی پرده خواهد رفت و به احتمال زیاد زمان اکرانش اواخر پاییز باشد. این فیلم از دیگر محصولات سال ۱۳۹۹ سینما‌ها و از آخرین آثاری محسوب می‌شود که از مرحوم علی انصاریان به عنوان بازیگر بهره گرفته است.

پوریا پورسرخ، محمدرضا هدایتی، مریم امیرجلالی، بهراد خرازی، محمد فیلی و افشین سنگ چاپ از دیگر بازیگرانی هستند که در «هولیا» حضور دارند. بخشی از این فیلم در ترکیه فیلم برداری شده است؛ ازاین رو چند بازیگر اهل ترکیه هم در کار به ایفای نقش پرداخته اند. تا به امروز فیلم‌هایی که به صورت مشترک در ایران و ترکیه فیلم برداری شده اند چندان در اکران موفق نبوده اند، باید دید «هولیا» می‌تواند این رویه را تغییر دهد یا نه.

حضور بازیگر مطرح مشهدی در «ویلای ساحلی»

عطاران علاوه بر فیلم «روشن»، فیلم کمدی «ویلای ساحلی» به کارگردانی کیانوش عیاری را هم آماده اکران دارد که براساس اخبار منتشر شده، قرار است از اوایل مهرماه روی پرده سینما‌های کشور برود. تهیه کننده «ویلای ساحلی» هم رضا رخشان است که پیش‌تر فیلم پرفروش «هزارپا» به کارگردانی ابوالحسن داوودی را تهیه کرده بود.

بسیاری از سینماداران امیدوار به فروش این فیلم هستند تا بتوانند بخشی از ضرر و زیان خود را جبران کنند. «ویلای ساحلی» علاوه بر عطاران، از حضور پژمان جمشیدی هم بهره گرفته است. این دو بازیگر پیش ازاین در فیلم «شیشلیک» در کنار هم نقش آفرینی کرده بودند که این فیلم به دلایلی توقیف شد. عطاران و جمشیدی دو بازیگر محبوب سینمای ایران در سال‌ها اخیر بوده اند و حضور آن‌ها در کنار هم بی شک یکی از برگ‌های برنده «ویلای ساحلی» محسوب می‌شود.

«آهو» با رضا کیانیان راهی سینما‌ها می‌شود

«آهو»، اولین ساخته هوشنگ گلمکانی، منتقد مطرح سینمای کشور و فعال مطبوعاتی، پاییز امسال در سینما‌ها اکران می‌شود. این فیلم از آثار متقاضی حضور در سی ونهمین دوره جشنواره فیلم فجر بود؛ دوره‌ای که به دلیل هم زمانی با شیوع بیماری کرونا به شیوه متفاوتی برگزار شد و فقط فیلم‌هایی که نامزد دریافت جایزه بودند، روی پرده رفتند.

«آهو» که در آن دوره شانس نمایش پیدا نکرد، حکایت انزوای خودخواسته دختری است که آرزوهایش را بربادرفته می‌بیند، اما هنوز امیدش را از دست نداده است. درواقع فیلم نامه این اثر با نگاهی به داستان «پروانه‌ها در برف می‌رقصند» اثر نازنین جودت، توسط گلمکانی و سپیده آرمان به نگارش درآمده است. رضا کیانیان، علی مصفا، حامد کمیلی، سهیلا رضوی، رضا یزدانی و سپیده آرمان از جمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند.

«بچه زرنگ» در تدارک اکران مهرماه

پویانمایی «بچه زرنگ» به تهیه کنندگی حامد جعفری که اولین بار در چهل ویکمین جشنواره فیلم فجر نمایش داده شد و توانست سیمرغ بلورین بهترین انیمیشن را دریافت کند، حال با برخی تغییرات در نسخه نهایی، برای اکران عمومی در اوایل مهر امسال آماده می‌شود.

بازگشایی مدارس در پاییز و امکان حضور محصلان در سینما‌ها یکی از فاکتور‌هایی است که می‌تواند به دیده شدن بیشتر «بچه زرنگ» کمک کند. این فیلم به کارگردانی مشترک بهنود نکویی، هادی محمدیان و محمدجواد جنتی ماجرای پسربچه‌ای به نام محسن را روایت می‌کند که خود را ابرقهرمان می‌داند. او در یک اتفاق نادر، به جنگلی اسرارآمیز قدم می‌گذارد و با حیوانات منقرض شده ایران روبه رو می‌شود. درواقع این آغاز یک ماجرای پیچیده برای نجات آخرین ببر ایرانی است.

ثبت قرارداد سرگروهی «کوچه ژاپنی ها»

فیلم سینمایی «کوچه ژاپنی ها» به کارگردانی امیرحسین ثقفی نیز با ثبت قرارداد سرگروهی به اکران نزدیک شده است. این فیلم هم در سال ۱۳۹۹ تولید شده و تاکنون در صف اکران مانده است؛ فیلمی اجتماعی که به موضوع حمایت خانواده و عدالت اجتماعی می‌پردازد.

«کوچه ژاپنی ها» پنجمین فیلم سینمایی ثقفی بعد از فیلم‌های «همه چیز برای فروش»، «مرگ کسب وکار من است»، «مردی که اسب شد» و «روسی» محسوب می‌شود، اما نسبت به دیگر فیلم‌های این سینماگر فضایی متفاوت دارد و دارای زمان و مکان و قهرمان است. در خلاصه داستان این فیلم سینمایی آمده است: «تو نمی‌تونی با پول همه چیز و همه کس رو بخری. یه روزی، یه جایی، یه شب، یه وقتی، یکی بالا سرته؛ کوچه ژاپنی ها». مجید مظفری، فرهاد قائمیان، رضا یزدانی، شیدا یوسفی و پیام احمدی نیا از بازیگرانی هستند که در این فیلم حضور دارند.

پایان انتظار ۳ ساله برای اکران «سینما شهر قصه»

فیلم «سینما شهر قصه» به نویسندگی و کارگردانی مشترک کیوان علی محمدی و علی اکبر حیدری که در بخش سودای سیمرغ سی وهشتمین دوره جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد، تا به امروز به دلیل شیوع بیماری کرونا و صف طولانی اکران، فرصت مناسبی برای اکران پیدا نکرده است. اما به تازگی علی اکبر حیدری در گفت وگویی از احتمال اکران «سینما شهر قصه» از اواخر شهریورماه یا اوایل ماه مهر خبر داده است. «سینما شهر قصه» با بازی حامد کمیلی، آناهیتا درگاهی، بابک کریمی، حمیدرضا پگاه.

افشین هاشمی، هدیه تهرانی و زنده یاد جمشید مشایخی نگاهی نوستالژیک و طنز به تاریخ سینمای ایران دارد. این فیلم که در زمان نمایش در جشنواره فجر نظر مثبت مخاطبان زیادی را به خود جلب کرد، در نمایش عمومی به دلیل هم زمانی با اکران چند کمدی عامه پسند کار سختی در پیش دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->